Τα Αικατερίνεια στο σχολείο: «Άστραψε ξάφνου φως»
- Αφιέρωμα στα 200 χρόνια από την Επανάσταση του ‘21 μέσα από θεατρική παράσταση & εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Αικατερίνεια 2021», πραγματοποιήθηκε στο 19ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης η θεατρική παράσταση – εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Άστραψε ξάφνου φως». Η παράσταση που παρουσίασε το «Εργαστήριο Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων» του Οργανισμού Φεστιβάλ Ολύμπου, ήταν αφιερωμένη στην επέτειο για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του ’21 (1821-2021).
Λόγω της πανδημίας, ο αριθμός των μαθητριών/τών που παρακολούθησαν την παράσταση ήταν περιορισμένος. Ειδικότερα, τα σχολεία που είχαν επιλεχθεί για να συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ήταν το 2ο Γυμνάσιο Κατερίνης, το 6ο Γυμνάσιο Κατερίνης καθώς και το Γενικό Λύκειο Κ. Μηλιάς. Η δράση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κ. Μακεδονίας και τις Σ.Ε.Ε., Βαΐα Αγγέλη και Αλεξάνδρα Αναστασιάδου που έχουν την παιδαγωγική ευθύνη των σχολείων.
Η παράσταση, που ήταν μια σύνθεση λόγου, χορογραφικής τέχνης και μουσικής, βασίστηκε σε ποιητικό κείμενο των «Ελεύθερων Πολιορκημένων» και άλλων ποιημάτων του Διονύσιου Σολωμού, σε αποσπάσματα ποιημάτων διαφόρων Νεοελλήνων λογοτεχνών αλλά και σε βιωματικές αφηγήσεις, συνθέτες των οποίων ήταν μέλη του «Εργαστηρίου Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων».
Η κατασκευή των ενδυμάτων ήταν της Αφροδίτης Στρίμπα και η διδασκαλία έγινε από τον Νικόλαο Γραίκο, ο οποίος, πριν από την έναρξη της εκδήλωσης, καλωσόρισε εκπαιδευτικούς, μαθήτριες και μαθητές, καθώς επίσης και τον Πρόεδρο του Οργανισμού Πολιτισμού Δ.Κατερίνης (ΟΠΠΑΠ), Γιώργο Τσιαλό. Ο κ. Γραίκος, επίσης, ευχαρίστησε, ονομαστικά, όλα τα πρόσωπα που συνετέλεσαν στην πραγματοποίηση του θεατρικού εκπαιδευτικού προγράμματος.
Ήταν πραγματικά μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκδήλωση, επειδή, αφενός μεν, μέσα από τον θεατρικό λόγο τής παράστασης, έγινε μια σύγχρονη μεταφορά σε δύσκολες στιγμές της ελληνικής επανάστασης, αφετέρου δε, με τη συνοδεία χορογραφικής τέχνης και μουσικής αλλά και του ανάλογου φωτισμού, η θεατρική τέχνη αποτέλεσε και μάθημα ενός εκπαιδευτικού προγράμματος. Αυτός είναι και ο λόγος όπου μαθήτριες και μαθητές ήταν, σε μεγάλο βαθμό, προσηλωμένοι σ’ αυτά που έβλεπαν και άκουγαν καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης.