Ταχύτερη εξυπηρέτηση πολιτών & επαγγελματικών φορέων για την έκδοση ΤΑΠ
- Ευρεία σύσκεψη με τους εμπλεκόμενους φορείς στο Δημαρχείο
Η ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και όσων επαγγελματικών φορέων εμπλέκονται στην έκδοση Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) από τον Δήμο Κατερίνης, βρέθηκε στο επίκεντρο ευρείας συνάντησης του αντιδημάρχου Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών Γιάννη Νταντάμη και του Γ.Γραμματέα του Δήμου Κώστα Λιακόπουλου, με εκπροσώπους της Ν.Ε. Πιερίας του ΤΕΕ/ΚΜ, του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών, του Δικηγορικού Συλλόγου Κατερίνης, παρουσία υπηρεσιακών παραγόντων. Παράλληλα, υπήρξε επικοινωνία και με εκπρόσωπο των Συμβολαιογράφων.
Ο κος Νταντάμης, αναφέρθηκε αναλυτικά στις πρωτοβουλίες που έλαβε ο Δήμος για την ενίσχυση του τμήματος και την αντιμετώπιση του τεράστιου όγκου δηλώσεων που καλείται να διεκπεραιώσει. Ο αντιδήμαρχος, σημείωσε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις παρατηρείται καθυστέρηση, ωστόσο όπως ανέφερε οι κυριότερες αιτίες στις οποίες οφείλεται η καθυστέρηση σχετίζονται:
- με τις ειδικές συνθήκες που επικράτησαν λόγω Covid (χρήση δικαιώματος ειδικών αδειών από τους υπαλλήλους) που «αποδυνάμωσαν» για ένα διάστημα την υπηρεσία,
- με την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών προγραμμάτων υπολογισμού του ΤΑΠ, καθώς και τη «συνήθεια» της υποβολής των δηλώσεων «την τελευταία ώρα».
Σε ό,τι αφορά την ενίσχυση του Τμήματος, οι υπάλληλοι που έχουν επιφορτιστεί με την εξυπηρέτηση των δημοτών πλέον είναι τρεις (από έναν το προηγούμενο διάστημα) με προοπτική ο αριθμός τους να αυξηθεί. Αναφερόμενος στο νέο πρόγραμμα που έχει εγκατασταθεί στον Δήμο Κατερίνης (όπως σε όλους τους Δήμους) είναι ιδιαίτερα απαιτητικό, καθώς για να ολοκληρωθεί η έκδοση ΤΑΠ θα πρέπει να πληρείται μια σειρά προϋποθέσεων. «Δυστυχώς τα προηγούμενα πολλά χρόνια, ο Δήμος ακολουθούσε μια άλλη διαδικασία για τον ΤΑΠ, η οποία μπορεί να ήταν σύντομη, ωστόσο ήταν ατελής με αποτέλεσμα να έχει συσσωρευτεί ένας τεράστιος όγκος δουλειάς που καλείται τώρα το Τμήμα να ολοκληρώσει» είπε χαρακτηριστικά ο κος Νταντάμης. «Η προσπάθειά μας για τη διόρθωση χρόνιων προβλημάτων είναι καθημερινή» τόνισε σε άλλο σημείο, συμπληρώνοντας πως αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν και άλλοι δήμοι της χώρας.
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών, σημείωσε ότι όλες οι υποθέσεις διεκπεραιώνονται με σειρά προτεραιότητας, μια τακτική, που όπως υπογράμμισε «θα ακολουθήσουμε ως υπηρεσία και στη συνέχεια».
Από την πλευρά τους, οι συμμετέχοντες φορείς έθεσαν σειρά ερωτημάτων για τις διαδικασίες, καθώς και συγκεκριμένες προτάσεις που ενδεχομένως θα μπορούσαν να επιταχύνουν τις διαδικασίες έκδοσης του ΤΑΠ. Ιδιαίτερα διαφωτιστικές ήταν οι απαντήσεις που έδωσαν οι συμμετέχοντες υπηρεσιακοί παράγοντες, για κάθε μια από τις περιπτώσεις που τέθηκαν προς συζήτηση.
Για εποικοδομητικό διάλογο, από τον οποίο προέκυψαν απαντήσεις, έκανε λόγο ο αντιδήμαρχος. «Γνωρίζουμε τις δυσλειτουργίες και τα προβλήματα που προκύπτουν. Η ανταλλαγή απόψεων θα ενισχύσει τη συνεργασία υπηρεσιών και φορέων, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών», δήλωσε μετά το πέρας των συναντήσεων.