Μοναδική διαδραστική εμπειρία επιμόρφωσης και παιχνιδιού των μαθητών σε θέματα οδικής παιδείας

7
Μια μοναδική διαδραστική εμπειρία επιμόρφωσης και παιχνιδιού βιώνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες, οι οποίοι επισκέπτονται καθημερινά το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Κατερίνης, στην περιοχή του Νέου Κεραμιδίου.
Η λειτουργία του χώρου για την ανοιξιάτικη περίοδο ξεκίνησε στις 25 Απριλίου, με στόχο την ολοκληρωμένη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση  2000 περίπου μαθητών δημοτικών σχολείων & νηπιαγωγείων του νομού, σε θέματα οδικής παιδείας, καθώς και τη διαμόρφωση της κυκλοφοριακής τους νοοτροπίας. 
 
Ειδικότερα, αφού υλοποιήθηκαν και φέτος έγκαιρα οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης και ευπρεπισμού, ο χώρος είναι και πάλι έως τις 14 Ιουνίου, προσβάσιμος σύμφωνα  με το πρόγραμμα, που έχει καταρτιστεί και υλοποιείται σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Πιερίας - Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων.
 
Αξίζει να σημειωθεί, ότι, στο χώρο του πάρκου υπάρχουν δρόμοι, πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, νησίδες διαφόρων τύπων, ποδηλατολωρίδες, κατακόρυφη - οριζόντια σήμανση, αμφιθέατρο. Διατίθεται επίσης, τροχαίος εξοπλισμός, όπως π.χ. ηλεκτροκίνητα παιδικά οχήματα.
 
Προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποίησαν το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής στο πάρκο, οι μαθητές του  15ου Δημοτικού Σχολείου (τάξεις Α1, Α2 & Γ1, Γ2). Τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους, υποδέχτηκαν ο αρμόδιος αντιδήμαρχος (Περιβάλλοντος και Πρασίνου) Κώστας Τσιουκάνης, η υπεύθυνη του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαργαρίτα Αμανατίδου, καθώς και οι υπεύθυνοι, για τη λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής (εργαζόμενοι στη Δημοτική Αστυνομία), Δήμητρα Παπαζήση & Γιώργος Διαμαντίδης.
 
Οι μαθητές περιηγήθηκαν στο πάρκο, ενημερώθηκαν για τα σήματα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών, των δικυκλιστών, οδηγών αυτοκινήτων και επιβατών. Στον επίλογο της επίσκεψής τους οδήγησαν με ενθουσιασμό τα ειδικά ηλεκτρικά εκπαιδευτικά αυτοκίνητα.
Στάσεις και δεξιότητες καλής οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας
 
«Η κατάρτιση των μαθητών μας γίνεται σε θέματα Οδικής Συμπεριφοράς και Ασφάλειας εφαρμόζοντας στην πράξη τον ΚΟΚ. Στόχος είναι οι μικροί μαθητές να αναπτύξουν στάσεις και δεξιότητες καλής οδικής συμπεριφοράς, ώστε να μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια στις πραγματικές συνθήκες» σημείωσε  σε δήλωσή του ο κος Τσιουκάνης, ο οποίος μετέφερε σε εκπαιδευτικούς και μαθητές τον χαιρετισμό του Δημάρχου Σάββα Χιονίδη, ενώ απηύθυνε θερμές ευχαριστίες για την συνεργασία,  προς τη δημοτική αστυνομία και την αντιδημαρχία καθαριότητας.
 
Αξίζει να σημειωθεί, ότι, η συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία επιβραβεύεται αλλά και πιστοποιείται μέσα από το Δίπλωμα Κυκλοφοριακής Αγωγής που δίδεται σε κάθε ένα μαθητή, με την αποχώρηση του από το Π.Κ.Α, ενώ η εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής στάδια:
1. Γενική παρουσίαση κανόνων κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας (θεωρία και προβολή εικόνων)
2. Παρουσίαση του Π.Κ.Α. (οι μαθητές περιηγούνται στο πάρκο συνοδευόμενοι από τον εκπαιδευτή με σκοπό να εξοικειωθούν με το περιβάλλον)
3. Εκπαίδευση στην ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων και πρακτική εξάσκηση στο Π.Κ.Α. (οι μαθητές καλούνται να εκτελέσουν σε στοίχο, προκαθορισμένες διαδρομές είτε ως πεζοί, είτε ως οδηγοί οχημάτων) ανάλογα με την ηλικία
4. Αξιολόγηση. Πραγματοποιείται αξιολόγηση του μαθησιακού αποτελέσματος τόσο σε πρακτικό επίπεδο όσο και στο επίπεδο της θεωρητικής γνώσης».
Τέλος, οι μαθησιακοί στόχοι του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος και σχεδιασμού, μεταξύ άλλων, αποσκοπούν στα εξής:
  • Να διαπιστώσουν οι μαθητές το ρόλο και την αναγκαιότητα του ΚΟΚ
  • Να γνωρίσουν κάποια από τα βασικά σήματα που καθορίζουν την κυκλοφορία
  • Να διερευνήσουν πως λειτουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες ως ρυθμιστές της κυκλοφορίας
  • Να κατανοήσουν σε τί χρησιμεύει η διάβαση πεζών και πώς πρέπει να διασχίζουν το δρόμο
  • Να γνωρίσουν ορισμένες βασικές διατάξεις του ΚΟΚ
  • Να διαπιστώσουν τί πρέπει να προσέχουν ως πεζοί
  • Να εντοπίσουν τα σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής ώστε να κινούνται με ασφάλεια ως επιβάτες είτε στο αυτοκίνητο, είτε στα ΜΜΜ
  • Να μάθουν τα σήματα που καθορίζουν τους κατάλληλους χώρους στάσης / στάθμευσης.

 

1    1Β

 

2    3

4    5

 

6    8